maandag 8 december 2014

Walvis Rammelaar Patroon


crochet whale rattle

Het hele proces van een eigen patroon maken is altijd heel leerzaam,
je probeert eens wat, haalt eens wat uit, probeert het opnieuw,
(Met tussentijdse 'brainfarts' dat het totaal niet logisch is om een
walvis op een reddingsboei te naaien haha!)
gooit het even in de hoek, begint opnieuw en daar is ie dan opeens.

Een rammelaar voor een pasgeboren wondertje genaamd 
Nola 
Ik wilde in het thema blijven van haar oom die schipper is
met dit als resultaat. Ik ben er blij mee en ik hoop
de kleine Nola ook.

crochet whale rattle

En en en en ik heb goed nieuws voor jullie allemaal
want het patroon staat online!
Ik heb een Nederlandse versie gemaakt en een Engelse versie!

crochet whale rattle



crochet whale rattle

Veel plezier met het patroon! Ik zie jullie
versies graag tegemoet.


N.B.
Toen ik inspiratie zocht online naar een gehaakte walvis
kwam ik een hele leuke tegen! 
Ik was er meteen helemaal weg van, maar wanneer ik een
patroon ga ontwerpen mag ik nooit eerst andere patronen
inzien of maken. Bang dat ik er teveel van ga overnemen en 
vind dat niet de bedoeling. Het gebeurd jammer genoeg al
veel te vaak dat patronen worden gejat terwijl er altijd veel tijd
en energie in wordt gestoken. 
Bij dit patroon wil ik erbij zeggen dat er wel degelijk een paar regels
zijn overgenomen uit het patroon van popsdemilk. De credits gaan dan 
ook naar Patricia van deze blog die super gave dingen maakt! 
Neem vooral een kijkje op haar inspiratievolle blog!

13 opmerkingen:

  1. Ongeacht dat het veel lijkt op die van Patricia vind ik deze toch ook wel heel erg leuk!! Ik zeg vaak dat ik een to do list ga maken. Maar denk dat ik het nu maar eens echt ga doen. Volgende week ga ik op kraambezoek en ga deze voor mijn vriendin maken.

    Liefs,
    Stefanie (www.cutedutch.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat is hij leuk geworden! Dankjewel voor het delen van het patroon, ik heb nu wel geen kleintjes of zwangeren in mijn omgeving, maar dat komt vast wel weer eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Just found this through the Link Your Stuff party and it's absolutely adorable! I have pinned. I co-host the Yarn Fanatic Party - a party chalk full of yarny projects and inspirations. We would love to have you!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat superschattig! En heel mooi gedaan ook. Wat fijn dat je het patroon hebt uitgeschreven, deze móet ik een keer maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om cadeau te doen, dank je wel voor het delen van het patroon!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How adorable!

    This is one of my features at The Yarn Fanatic Party! http://www.thephilosopherswife.net/2015/06/yarn-fanatic-41.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. english link dont work for me =( pmariano88@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Daphne. Leuke rammelaar! Heb je ook een patroon van de rammelaar met het vosje? Of kan ik het patroon ergens kopen? Zou de rammelaar graag haken! Dank alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Diny, Ja dat kan zeker. Hij staat op mijn etsy en is daar te koop :) https://www.etsy.com/nl/shop/haakensmaak

      Ben benieuwd naar het resultaat! Hoor het graag!
      Groetjes Daphne

      Verwijderen
  9. Zit er een houten ring in de boei?

    Erg schattig

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...