maandag 9 juli 2012

Gratis patroon telefoonhoesje nummer 2 :)

ipod hoesje haken en breien patroon

Het 2e gratis patroon voor een telefoonhoesje
(of voor je ipod)

Dit keer een combinatie van breien en haken!
En ik kom net kijken in de wereld van breien dus
dit is een simpel hoesje :)
En vergeef mij als ik de brei termen niet helemaal
juist heb beschreven.

Het hoesje
is gebreid met naalden 3 mm
en bruin acryl garen.

Zet 15 steken op de breinaald
de eerste 3 rijen worden het randje en heb ik
met de boordsteek gedaan. 
*3 rechte steken, 2 averechte steken*
Daarna brei je 80 rijen in de tricotsteek
(zodat je 40 rijen aan de voorkant hebt en 40 aan de achterkant)
Vouw dit lapje dubbel en naai de zijkanten.

Voor de groene sluiting haak je 20 losse en haak
je de uiteinden van deze ketting vast met een halve v.
in het midden van het hoesje aan de achterkant.

Voor het grote blaadje:

haak 6 losse
haak in de 5e losse (1e v.a. de naald) 1v.
in de volgende st 1 h.stk.
in de volgende st 1 h.stk.
in de volgende st 1 stk.
in de volgende st 2 d.stk. + 2 losse en h.v.

Nu de andere kant van de ketting.

3 losse + 2 d.stk
in de volgende st 1 stk.
in de volgende st 1 h.stk.
in de volgende st 1 h.stk.
en in de laatste steek een v.

Voor het kleine blaadje:

6 losse, daarna in de 3e losse vanaf de naald een stk
Daarna een 1 h.stk, 1 v., 1 h.v. 
Hecht de draad aan de achterkant van het blaadje 
naar de andere kant toe (dus naar de ronde kant van het blaadje).

Naai de blaadjes aan de sluiting 
en naai op de voorkant van het hoesje een knoopje.
Ik vond deze eekhoorn knoopjes via Etsy,
een vogeltje of bloemetje is ook een leuke optie :)

Succes!


2 opmerkingen:

  1. Hey,

    Ik heb een ander patroon van je gebruikt. Kijk maar op mijn blog tanteizzy.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dit de gewone manier van breien? Of zie ik het verkeerd? Ik ben namelijk al een tijd op zoek naar nieuwe brei manieren maar kan ze niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...